Friday, May 1, 2009

Last Minute Lagi...

Semalam selepas waktu lunch baru aku sedar dari leka...aku belum buat e-filing borang income tax tu....date linenya tengah malam....kelamkabut aku buka website LHDN....waktu tu jam menunjukkan 2.16 pm, memang dah duga tak boleh diakses smoothly....hanging jer....ramai ku yang kejar e-filing last2 ni.....aku pulak lupa kata laluan...cuba banyak kali, tak leh gak... akhirnya aku tukar kata laluan, baru la dapat akses borang e-filing tu...lega betul..tapi lepas aku berjaya key in segala maklumat dan butiran pada muka surat 3.... aku tak boleh pergi ke muka surat seterusnya...hanging sampai la waktu aku nak balik hampir pukul 5 petang.... aisey Celcom broadband yang aku subcribe lum leh connect pada internet sebab masalah teknikal, kalau tak boleh buat e-filing kat rumah jer....

Selepas minum petang, teh O dan mee goreng mamak, aku naik semula ke tingkat 8... jam menunjukkan pukul 6.15 petang, masih ada 3 orang officemates yang belum balik....aku masuk semula website e-filing, still hanging...risau gak.... aku rasa kalau website tu hanging jer... aku nak balik dulu ke rumah, lepas Magrib sanggup aku datang semula....camna pun aku nak hantar borang tu sebelum pukul 12 tengah malam by hook or crook....Waa aku amat bersyukur sebab hampir pukul 6.45 pm pm, URL e-filing boleh diakses smoothly... bila dah lengkapkan borang tandatangan elektronik dan tekan button send... aku rasa amat lega, lcam terlepas dari satu beban....lepas tu aku print borang tu untuk simpanan.... masa duk print borang tu baru aku perasan officemates aku yang lain, sume dah balik..... Lega lega....O lala aku dapat balik ke rumah sebelum Magrib...tak perlu datang ke ofis malam2... sebenarnya menyeramkan la berada di ofis sorang2 pada waktu malam....ada macam2 bunyi... huhuhu.

Aku berazam lain kali aku akan buat e-filing awal-awal lagi untuk taksiran cukai pendapatan tahun 2009 dan seterusnya ...

No comments:

Post a Comment