Friday, May 22, 2009

Hmm... Melaka

Tahun lepas aku plan2 nak adakan mesyuarat di Melaka... tapi sehingga akhir tahun 2008 tiada kesempatan juga bermesyuarat di Melaka.... lebih berat ke JB, Kuantan, Kuala Terengganu, Miri takpun di hotel2 di sekitar Kuala Lumpur ajer....akhirnya pada 19 hingga 22 Mei 2009, aku ke Melaka... mesyuarat kat Hotel Orkid, hotel pilihan rakan sekerja... dialah yang menguruskan pakej dan segalanya....

Bangunan hotel tu kecil sahaja jika dibandingkan dengan hotel2 berhampiran yang pernah aku diami seperti hotel Bayview, Grand Continental, ... tapi walaupun kecil kemudahan mesyuaratnya memuaskan hati....Wifi boleh diakses dimana2 tanpa charge...makanan on the whole pun sedap.... cuma dessertsnya tak banyak pilihan macam hotel2 besar yang lain......anyway, pada 20 Mei tu, kami semua tak dinner di hotel, sebaliknya pihak hotel dah aturkan makan seafood....mula2 dengar kami akan di bawa keUmbai... tetapi kemudian bertukar lokasi di restoran kat Ajung Batu..berhampiran jeti nak ke Pulau Besar....hidangannya kerang rebus, mussles goreng bercili, ikan siakap dan ikan patin bakar, sotong bersalut tepung, udang besar bakar, nasi lemak, air kelapa, jus oren dan jelly kelapa.... waa apa lagi masing-masing betul2 makan dan meratah2 seafood tu sehingga kekenyangan... bila dah kenyang tentu rasa mengantuk... sesi mesyuarat dimulakan pukul 9.00 pm dan berakhir hampir pukul 11.30 malam.... ada juga peserta yang stay sampai pukul 12.00 pm semata2 untuk selesaikan tugasan masing2....

Keesokkan harinya selepas waktu mesyuarat, ada peserta dari Melaka bermurahati untuk membawa aku dan 2 orang lagi rakan pergi berjalan2 menaiki keretanya...oleh kerana aku dah pernah pergi ke Kota A Famosa, perigi puteri Hang Li Po, naik beca, etc....so pergi kami decided nak gi shopping mall jer.. pergi Mydin sebab difahamkan bangunannya besar..... :) tambahan pula aku dah lama tak pergi Mydin KL....pun tak pernah masuk ke Mydin Putrajaya....hehehe bangunannya memang besar.... takla shopping kat situ buat tinjauan jer...kami singgah kat a few kedai jual tudung dan butik pakaian di luar Mydin.....aku beli set kebaya bersulam....bila tengok rakan2 beli tudung, teruja jugak nak beli...aku pun cuba2 pakai... akhirnya aku pun turut membeli, yang aku rasa vogue la.....ada azam nak pakai tudung one day....huhu...:)) InsyAllah.

No comments:

Post a Comment