Tuesday, July 28, 2009

Le Paris Hotel...

Pada 21 hingga 24 Julai 2009 yang lepas aku berada di Hotel Le Paris, Port Dickson. Hotel pilihan officemate ...sebelum ni tak pernah ke sana.... hotel tu terletak berhampiran pekan PD....hotel lama, furniture dan carpet nampak cam antik .....pun begitu the service dll overall ok. Makanan banyak choice gak dan sedap.... cuma we all 45 orang ajer, kebetulan masa tu takde Kementerian/Jabatan lain yang ada mesyuarat di situ.... walk in guest pun tak ramai... Bilik aku mengadap laut.... jelas kelihatan kapal2 yang berlabuh.... saujana mata memandang melihat kapal dan laut ni.... pun begitu ada waktu laut bergelora...dua malam berturut laut bergelora.... bunyi angin bertiup kuat macam orang menangis dan merintih.....suspen gak ... tak semena2 jer aku teringat pada Tsunami... dan tragedi kapal Titanic tu... huhuhu.

Aku teringin nak berendam kat kolam renang dan jakuzinya yang mengadap laut.... tapi lupa pula bawa swimming suit.... tak ramai guest yang mandi manda kat situ... mungkin they all pergi jalan2 di pekan PD takpun main games... kat sini ada kemudahan bowling alley dan games machines... one of the day selepas bertungkus lumus membina bahan, peserta mesyuarat adakan perlawanan bowling... ada 4 group semuanya... aku dan colleague sponsor hadiah. Aku tengok happy benar peserta mesyuarat main bowling.... Setiap kumpulan pun dapat hadiah hamper .... bukan kalah menang yang utama... yang penting friendship spirits.


Lepas check out hari Jumaat tu, aku ke ofis dulu hantar LCD dan bahan2 mesyuarat.... petang tu aku pergi minum2 dengan mentor aku..... then aku drive balik... Sebaik aku sampai ke rumah, mula2 yang aku check ialah kesan bedah kucing2ku... waa aku panik sebab ada nanah dan kesan luka..... nak pergi ke klinik jer...tapi St. Angel tu dah tutup pada pukul 5.00 petang... malam tu keadaan haru biru, Oren dan Comel asyik bersin dan nafas turun naik....Esoknya aku standby awal2 lagi untuk bawa kucing2 tu ke klinik haiwan.... aku tengok doktor tu senang ajer picit2 nanah kucing tu, sapu ubat dan pakaikan kolar supaya depa tak jilat kesan luka tu... kesian aku tengok rupa Oren dan Comel bila dipakaikan kolar... monyok terus dan Comel asyik tunduk, tak mau angkat muka... doktor bagi banyak ubat dan chargenya pun boleh tahan mahal... rm 138.

No comments:

Post a Comment