Monday, December 22, 2008

Demam Selsema......

Dari petang semalam lagi aku terasa seperti nak demam....kepala rasa pening, tambahan pula sewaktu berada di UM pada hari Ahad tu on the way ke ke kereta aku terkena air hujan...Aku memang alah pada air hujan ni....kena sikit pun aku boleh jadi pening dan kena selsema.... Malam tadi sebelum pukul 9.30 pm, aku dah tertidur....Lebih kurang pukul 2.40 pagi aku terjaga....waa tv di tingkat bawah masih on....hehe chanel hindustan lak tu....tentu jiran aku ingat aku tengok citer hindustan sampai pagi2 buta.....aku asyik bersin jer...habis dua kotak tisu....aku terpaksa gak menelan sebiji ubat selsema.....actually aku risau gak kalau2 tak bangun pagi almaklum ubat tu leh buat ngantuk sangat2 ....tapi aku terpaksa gak....sebab dah tak tahan....memang benar telahanku ....aku benar2 terbangun lambat pagi ni....hampir pukul 7.00 pagi baru aku terjaga....kelam kabut bersiap, aku tak sempat check samada makanan kucing masih ada dalam mangkuk atau tidak....moga2 takla, or else Jericho ngiau2 lepas perasan bila aku balik rumah nanti....... Ohhh sedihnya, walau aku memecut dengan laju masa memandu...punch card ku merah hari ni.....Tiba di pejabat aku masih terasa pening....banyak kali bersin dan hidung sungguh tak selesa.....nasib keje tak banyak....huhuhu... sesungguhnya tubuh badan yang sihat itu merupakan rahmat dan nikmat Allah yang tak terkira.....Bila demam ni, aku ingat kat mak dan abah....kalau mak ada di sisi tentu dia akan masakkan sup untuk aku.....abah pulak akan sibuk carikan ubat supaya aku sembuh.....

Tengahari aku dan rakan2 Unit belanja bos Unit makan sebab she is getting married for the second time.... Tak plan beforehand nak makan kat mana2...mula2 ada cadangan nak gi makan kat Putrajaya Lake Club Restaurant tu....then pergi Alamanda....tengok restaurant kat Esplanade....ada Penang Village, The Coast, Manhattan Restaurant, JM Bariani Housedan Chakri Xpress.....last2 we all pilih nak gi Chakri Xpress sebab nak cuba makan masakan Thailand....

Cosy gak kat situ.....cuma nak order makanan tu cam teragak2 sikit....tak ada gambar n then not sure bagaimana agaknya rasa dan rupa makanan yang dihidangkan tu....Bila dah menjamah makanan yang dihidangkan ...memang lazat dan sedap...ada rasa. Hiasan makanan pun boleh tahan.... ada jer orkid ungu yang merupakan threadmark Thailand..... next time boleh la pergi ke sini lagi untuk makan2 ni.... ;)

No comments:

Post a Comment