Tuesday, December 9, 2008

Membuang Lemak di Badan....

Antara perkara yang boleh menyusahkan hati aku ialah bila mendapati berat badan bertambah .... lebih2 lagi sekiranya terdapat flabby fat ni....nanti hilang vogue pulak hehehe .....hmmm akhir2 ni aku dapati terdapat lemak berkumpul di antara payu dara dan perut....bila duduk terasa terdapat lipatan lemak di situ....aduh aku duk fikir2 apa harus ku buat......? Yang pastinya bermacam alternatif akan ku cuba sedaya upaya.....pertamanya dah tentu aku nak cut kuantiti makanan ku...untuk breakfast aku akan makan kuih jer....no more nasi goreng atau nasi lemak....then dari makan nasi 2 kali sehari, aku ingat makan nasi waktu lunch ajer.........malam2 aku ambil 2 keping roti jer......then aku berkira2 nak buat senaman ringan.......waa aku berazam mulakan rutin tu hari ni.... malam ni aku mesti makan roti jer.... dan buat senaman ringan....lagipun aku baru jer beli 2 track bottom jenama Cheetah, konon untuk kegunaan kursus....tapi aku tak pakai lansung pun sehingga kursus tamat.... :D agaknya memang untuk kegunaan aku bersenam ni.....insyALLAh kalau aku tekun bersenam dan kurangkan food intake, the fats will eventually go away.....oh please do!!!

2 comments:

  1. Perlu kuatkan semangat jika betul-betul berhajat untuk kurangkan pengambilan nasi. Musuh utama adalah selera dan alam sekitar yang semenggoda.... Ala,,,, makan sikit aje tak pe....

    ReplyDelete
  2. hehehe.....dah cuba kuatkan semangat tetapi kadangkala tersasar gak....terutama bila nampak lauk2 amat sedap dan menyelerakan.......

    ReplyDelete