Sunday, August 9, 2009

Pesta Flora....

Actually aku jarang sekali pergi ke any public event… konon tak tahan panasla, kesesakan bla.. bla… Tapi bila mentor aku duk tanya tak pergi ke Pesta Flora?? Aku macam teruja pulak….dari cerita dia macam best jer…. Aku pernah pergi ke Glasgow Garden Festival… long time dulu masa zaman student……lokasinya berdekatan dengan tempat kapal-kapal layar berlabuh…. Expectation aku Pesta Flora kat Putrajaya tu tentu seakan2 kat Glasgow tu…..

Hmm mula2 tu nak pergi hari Sabtu tapi anak sedara aku Daniel kena demam, so plan2 ngan my sister nak pergi hari Ahad, 9 Ogos 2009….janji pukul 9.00 pagi…Aku sampai kat rumah my sis pukul 9.15 pagi, ingat depa semua dah bersiap… hening dan sunyi saja… bibik yang tolong buka pintu… rupa2nya my sis sekeluarga baru bangun tidur… ….Sementara tunggu they all bersiap aku tengok tv...... sempatla tengok kartun Xmen dan Tom n Jerry then makan nasi goring….Sampai kat tapak pesta flora tu hampir pukul 11.00 pagi… matahari dah terik gak waktu tu….aku pakai topi dan bawa payungla… …beli air minuman then masuk ke tapak flora indoor …. Banyak juga gubahan2 dari bunga2 yang cantik….geram tengok bunga2 yang cantik… snap a few pictures, cantik tak yang aku upload ni???……then jalan2 tengok tapak flora outdoor…..ada tapak jualan pokok2 bunga dan barang2 perhiasan rumah dan juga kain baju….aku beli sepasu orkid warna purple…harganya rm12 n baja rm14…. Untuk kenangan jer…aku harap pokok orkid tu akan survive well di bawah jagaan aku… so far aku tak pernah tanam atau jaga pokok orkid ni….aku suka roses, lily dan orchids… tapi untuk ditanam di kawasan rumah, aku akan pilih pokok yang senang aku nak tinggalkan untuk outstation macam kaktus….. :P

Sempat juga we all naik shutter , dibawa pusing2 tapak pesta flora ni… ada gubahan2 bunga oleh Jabatan Kerajaan, badan berkanun dan pihak swasta…. semua pun menarik dan ada keistimewaan tersendiri….. matahari semakin terik dan badan rasa belengas…..anak2 sedara aku dan merengek2 lapar dan penat ….then kami pun balik…. on the way balik singgah kat Jusco Equine… lunch kat Kenny Rogers …. Then aku balik terus ke rumah dan tak singgah ke mana2….masa mandi sental badan dengan lulur, kulitku dah terbakar.....malam tadi lak masa nak masuk tidur perut rasa lapar sangat… nak makan roti tapi tak ada dalam simpanan, yang ada cuma maggie mee… tak ada mood nak makan maggie mee tengah malam buta….nak tak hendak terpaksa la masak nasi….. lega tengok dalam almari ada kari ayam dalam tin ….waa makanan dalam tin ni penyelamat keadaan….panaskan sekejap dan makan dengan nasi tu….simple jer tapi waktu tu aku rasa makanan tu sungguh lazat....aku tidur dengan nyenyak lepas tu….huhuhu

No comments:

Post a Comment