
Kursus sebegini memang baik diadakan at least setahun sekali kerana dapat meredakan ketegangan bekerja sepanjang tahun....di samping dapat merapatkan kembali silaturrahim dan berkenal2an dengan rakan-rakan baru yang join organisasi ini........Menghadiri kursus sebegitu membolehkan aku untuk membuat refleksi terhadap diri sendiri dengan rakan sekerja dan terhadap organisasi.....Teringat dulu sewaktu ingin memohon jawatan di sini, aku pernah bertanyakan rakan yang telah terdahulu bekerja dipejabat....bagaimana agaknya suasana kerja? Ingat lagi jawapan rakan ku itu....'di pejabat banyak back stabbing dan ada mikropolitinya tersendiri....' waktu tu aku tidak faham apa maksudnya....Tempoh 10 tahun berada di sini, aku lebih memahami dan hakikat yang dinyatakan itu..., memang di pejabat ada konfliks, cabaran, mikropolitik, iklimnya tersendiri.....an organisation is made up of different kind of individuals....an individual has many kinds of moods and characters....Sometimes differences in opinions, etc do lead to tensions and conflicts......Resolving conflict and tension is the managerial skill one needs to possess in order to become a good leader .... :D, Hopefully kursus ini memberi kesedaran bahawa toleransi, budi bicara, keterbukaan dan sikap positif yang lain akan mewujudkan suasana kerja yang sihat ......
Tak sangka awak berbakat besar dalam nyanyian, kalau tahu awal, saya akan duduk paling dekat dengan pentas....
ReplyDelete:) nyanyi cam dalam bilik air tu boleh ler....
ReplyDelete