Tuesday, January 6, 2009

Mana Perginya Kucing2 Ku...???


Hmm rindunya kat kucing2 jantanku.....kat mana la they all masa ni??? Kitty dah hampir 2 minggu tak balik, Acu dan Jericho pulak hampir seminggu tak balik2....Rumah rasa sunyi....., selalunya pagi2 mesti ada bunyi ngiauan Jericho nak masuk bilik, takpun minta dilayan, didukung, atau sebab nak dapat ayam/ikan goreng....Kitty lak kalau balik tak sah kalau tak mengingau sekuat hati, bergema satu rumah .... begitu gak dengan Acu kalau balik mesti dia make sure kehadirannya diketahui, mengiau2 dengan suara manja nak masuk bilik then minta dibelai2.....kucing2 ni ada keletah dan perangai masing2 macam manusia gak... Aku ada nampak Jericho tengah duk dating dengan kucing betina belang2 oren kat tepi pagar rumah jiran waktu nak pergi kerja.....bila aku hampiri dan panggil nama Coco....dua2 kucing tu cabut lari.....aik... Pelik la lepas tu aku tak nampak lansung kelibat Jericho dan kucing jantan 2 ekor tu sampai hari ni.....tapi kelibat kucing2 liar dan jirannya ada jer.... Kalau duduk kat kampung memang aku dah cari dah 3 beradik tu..... ni kat bandar kalau aku jalan2 cari kucing2 ku, mesti jiran2 tengok semacam jer....depa mana tau yang aku nak cari kucing....tambahan pulak jiran2 aku tu jenis upper2 class n buat hal masing2 jer.....

Entahla.... aku harap kucing2 tu balik ke rumah secepat mungkin... aku risau samada depa tu makan atau tidak...camna lak kalau kena minum air kotor.... sebab all these while Frieskies, Whiskas sentiasa ada dalam mangkuk, begitu gak dengan air minuman.......aku bimbang dan kesian kalau depa takleh survive cari makanan sendiri almaklum 3 ekor tu manja2 dan aku memang dah spoilkan dengan sardin, ayam goreng KFC, ayam/burung puyuh goreng berempah.....Aku pun bimbang jika mereka dilanggar kereta ketika melintas jalan atau disepak teranjang oleh mereka yang tidak berperasaan terhadap binatang sewaktu mencari2 makanan.....memang kebimbangan aku ni seperti seorang ibu risaukan anak2 mereka.......hmmm nak buat camnakan aku dah bela kucing2 tu sedari kecil lagi semenjak dilahirkan........bila depa kena katarak mata aku titikkan eye mo sebab risau they will go blind....kasih sayangku melimpah kepada mereka.....huhu Ya Allah selamatkanlah kucing2 ini dimana pun mereka berada.... Jauhi la mereka dari kelaparan dan kehausan !....

2 comments:

  1. kucing aku pun hilang gak....aku sedih sangat, nama kucing aku comel....dia comel cam tuan dia gak...

    ReplyDelete
  2. hehehe...kucing peliharaan adakalanya mempunyai ciri-ciri tuan dia... :)

    ReplyDelete