Tuesday, January 27, 2009

Aktiviti Cuti Tahun Baru Cina......

Waa cam berkurun lamanya tak jenguk blog ni....tadi tu nak log in pun sampai tersilap password... hmmm tak boleh jadi ni... kena curah perasaan kat sini.... :) huhu badan rasa cam sakit sakit ni... sebab cuti 4 hari sempena Tahun Baru Cina aku duk mengemas rumah....berhari2 penatnya... malam tadi mengemas sampai pukul 12.30 malam... habis hitam2 tangan coz bungkus barang2 fragile dengan suratkahabar....Kesian Jericho sampai tertidur kat atas suratkhabar dek lama menunggu aku yang tak tidur2..... Walaupun ada bantuan dari bibik petang, tapi ada jer lagi barang2 yang belum kemas lagi .....Laga betul bila my brother in law kata ada orang nak set sofa yang aku nak buang tu....an Indonesian, kenalan my brother in law....lepas Magrib lori datang ....my sister n family dia pun ada ....aku gave away a massage chair n an oil painting to my sister...

Tinggal 2 bilik jer lagi belum kemas...paling banyak buku2, majalah2 dan tentunya baju....walaupun tinggal berseorangan, seboleh mungkin nak rumah aku cam rumah berkeluarga2 supaya taklah rasa tinggal sorang2.....aku suka kumpul barang2 perhiasan rumah... masa sewa rumah ramai2, housemate pun kata barang2 aku banyak....bukan setakat barang rumah jer, beg pun aku suka yang besar2.... masa study kat Bristol dulu tu....ingat lagi kawan2 aku kata... u ni, the smallest in the group tapi ur luggage bag is the biggest!.... walaupun the guys komplen2, depa tolong angkat barang2 aku kat bilik di tingkat empat....kalau outstation selama 2 hari aku tetap bawa beg seperti nak outstation selama seminggu....hehehe nak buat camna kan

Hmmm selama cuti tu takde la aku mengemas jer, mau boring hidup kan.....bila my sister call 'Yong, datang ler bibik masak nasi ayam, ikan kerapu masak 3 rasa...bla bla... aku pun apa lagi terus jer pergi rumah dia....tambahan pulak gas di rumah dah habis....tak ganti2 lagi tabung gas tu kononnya dah nak pindah ni takmo masak la.....Kat rumah mys sister tu selalunya borak2, main badminton dengan my nephew atau tonton tv atau tengok CD....

Ohh sempena Kong Xi Fa Chai aku n family my sister tengok citer cina bertajuk The Banquet, actually my sister sewa RM2 sehari... kata my sister Daniel Eu yang berlakon....aku tak tau sangat pasal pelakon tu....dulu penah suka tengok movie cina...lakunan Andy Lau... 'Saviour of the Soul'...... anyway citer tu camni.....Maharaja mati tiba2 kena sengat kala jengking....putera raja yang sedang belajar ilmu seni lakun opera kat dalam hutan di panggil balik...tapi ada cubaan nak bunuh dia oleh Maharani yang komplot dengan adik lelaki Maharaja...Putera Raja dihantar ke sempadan dan dibunuh di sana... tetapi anak General selamatkan dia...hari pertabalan Maharaja baru dan Maharani diadakan satu jamuan banquet. Maharani letak racun yang disimpan dicelah kuku dia pada minuman Maharaja....Sewaktu Maharaja nak minum, tunang Putera Raja datang untuk buat persembahan...Maharaja bagi minuman tu pada tunang putera tu dan dia muntah darah lalu mati....later putera raja yang sembunyi di balik topeng revealed hinself.... Maharaja yang frust dengan Maharani bunuh diri dia sendiri.....Putera pulak terpegang hujung pedang yang ada racun sewaktu nak selamatkan Maharani dari kena tikam.....last sekali bila semua orang dah mati, Maharani yang gila kuasa tu bercakap2 dengan diri sendiri... n tiba2 ada hujung pisau melayang dan tusuk dada dia....Takde pulak tunjuk sapa yang buat....tapi rupa pisau tu cam kepunyaan Putera Raja yang dah mati tu.........Aku dengan my sister dll...siap buat conclusion sendiri......semua merungut, penat2 tengok tiba2 ending lak camtu ...x puas hati, aku cakap kat my sister 'Chik, u tanya la kat tokei kedai CD tu siapa actually bunuh Maharani tu...??' Anti klimak betul tengok citer yang tak jelas endingnya ni.....

No comments:

Post a Comment